PRZEDPREMIEROWO "Ogród małych kroków" Abbi Waxman

Cześć Kochani! Długo mnie tutaj nie było, ponieważ szkoła zabierała ostatnio sporo mojego czasu. Na szczęście od totalnej blogowej klęski uratowało mnie Wydawnictwo Otwarte, które zgodziło się wysłać mi przedpremierowo książkę "Ogród małych kroków" w formie PDF, która będzie miała swoją premierę 14 czerwca. Bardzo dziękuję!

A więc, skoro już przebrnęliśmy przez wstęp, zapraszam do przeczytania mojej opinii na temat tej pozycji :)


Tytuł: "Ogród Małych kroków"
Autor: Abbi Waxman
Tłumaczenie:  Martyna Tomczak
Wydawnictwo: Otwarte
Data premiery: 14. 06. 2017
Liczba stron: 368
Moja opinia: 9/10



 Czy ta okładka nie jest prześliczna?




Opis książki:

Minęły trzy lata, odkąd Lily w wypadku straciła męża. Udaje jej się normalnie funkcjonować, nawet odnosi sukcesy jako ilustratorka w wydawnictwie, jednak wciąż bardzo tęskni za ukochanym. Jak ognia unika nawiązywania nowych znajomości, a czas wolny spędza w towarzystwie córek i rozrywkowej siostry. Dlatego gdy w ramach przygotowań do nowego projektu firma wysyła ją na kurs ogrodnictwa, Lily zabiera rodzinę ze sobą. Dziewczyny świetnie się bawią, a jej udaje się na kilka chwil zapomnieć o tęsknocie. Szybko okazuje się, że sadzenie roślin i pielenie grządek to nie tylko przyjemne hobby, ale też okazja, by spojrzeć na swoje życie z innej perspektywy i skonfrontować się z niewygodną prawdą o sobie samej.

*******************************

Książka od początku porwała mnie swoim niesamowitym poczuciem humoru od którego nie schodził mi z twarzy uśmiech. A co jest jednym z najważniejszych składników dobrej powieści? Umiejętność zainteresowania i rozbawienia czytelnika swoją fabułą, co niewątpliwie udało się pani Waxman.
Książka porusza ważne tematy, takie jak strata bliskiej osoby, próba poradzenia sobie z rozpaczą i żałobą, a także wychowywanie dzieci bez ojca. 
Narratorem tej powieści jest główna bohaterka, co dodatkowo nadaje bardzo przyjemny i unikatowy klimat, a także pozwala przeżywać razem z nią wszystkie sytuacje. 

Lily ma dwie córki - Clare i Annabel, oraz siostrę Rachel - piękną, doskonałą, która pomaga jej w wychowaniu dzieci i zapewnianiu rozrywek w weekendowe wieczory.

Pewnego dnia, Lillian zostaje wysłana na kurs ogrodnictwa, aby dowiedzieć się jak najwięcej o uprawie warzyw. Postanawia zabrać na zajęcia swoją siostrę i córki. Nie spodziewa się jednak kogo tam spotka i kto odmieni jej życie w każdym calu. 

Każdy bohater, począwszy od głównej bohaterki, poprzez jej siostrę, nauczycielki i skończywszy na tajemniczym Edwardzie są genialnie wykreowane. Każda postać posiada swoją własną duszę, co jest ogromnym plusem tej książki, a rozmowy między bohaterami są momentami tak zabawne, że ze śmiechu miałam łzy w oczach :D










Ach! No i każdy rozdział jest poprzedzony zabawnymi wskazówkami dotyczącymi uprawy warzyw :)



Podsumowując, mogę śmiało stwierdzić, że ta książka jest świetna na letnie upalne dni, gdyż przyjemna fabuła, szybko rozwijająca się akcja sprzyja jej czytaniu i na pewno zagości na mojej półce zaraz po premierze :)



Jeśli szukacie książki z duszą, ta pozycja jest dla was!



~ Dziękuję za przeczytanie i do napisania!
Ola


Komentarze

  1. Świetna recenzja. Muszę koniecznie sięgnąć po tę książkę!

    Pozdrawiam ♥
    adventureinthelibrary.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Jedna z najlepszych książek, jakie dostałam do recenzji :) Świetna!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty