Moje ulubione cytaty :)

Dzień dobry wszystkim! Dzisiejszy post będzie luźniejszy, ponieważ chciałabym przedstawić wam moje ulubione cytaty z książek, które w jakiś sposób sprawiły, że albo zaczęłam się śmiać jak osoba normalna w inny sposób, albo tonęłam we łzach smutku i goryczy. Tak więc, jeśli już przebrnęliśmy przez ten jakże monotonny wstęp, mogę was zaprosić do czytania :D



1. ZWIADOWCY - JOHN FLANAGAN

Krótki opis fabuły : Wszystkich tomów "Zwiadowców" jest dwanaście. Tak. Dwanaście niesamowitych i wprost genialnych, grubaśnych książek, które opowiadają "dzieje" tytułowych Zwiadowców. Czym się zajmują, jakie pełnią funkcje, kim tak naprawdę są...?  Przeżywają mnóstwo przygód przy których nie brakuje humoru :D. Głównymi bohaterami są Will, sir Horace, Halt (którego czarne poczucie humoru uwielbiam :'D), Gilan... Reszty tych niesamowicie wykreowanych bohaterów nie będę wam przedstawiać, ponieważ to odbierze wam radość z poznawania ich w trakcie czytania książki :). Tak więc, przejdźmy do cytatów :

* "Jesteś uczniem, za wcześnie na myślenie."
     
* "Gdybyś na prawdę pomyślał, to byś nie pytał."

* " - Przecierz Halt to legenda. Nie słyszałeś? - Ma trzy metry wzrostu i dusi niedźwiedzie gołymi rękami."

* " - (...) Halt Siwobrody znany jest,
Ten co waleczne serce ma
Z tego że, nożem strzyże się
I czesze się widelcem
Bywaj zdrów Halcie Siwobrody
Bywaj mi, bywaj zdrów
Bywaj zdrów Halcie Siwobrody
Jutro spotkamy my się znów" - fragment parodii piosenki na "cześć" Halta wymyślonej przez Willa :')

* "- Imiona są bez znaczenia (...). Teraz liczy się kolacja."

* " - Czyj to kościsty tyłek wyłania się z trawy? A może to tylko przywidzenie? Nie, chyba nie. Zaraz wpakuję w ten zadek strzałę, o ile właściciel nie zechce lepiej przyłożyć się do ćwiczeń. NATYCHMIAST!" - Halt uczy Willa skradania się i ukrywania ;D


2. PERCY JACKSON I BOGOWIE OLIMPIJSCY - RICK RIORDAN

Krótki opis fabuły : Seria liczy sobie pięć tomów. Nie są to tak grube książki jak "Zwiadowcy", ale równie zachwycające. Opowiadają o przygodach tytułowego Percy'ego Jacksona - który jest synem boga mórz - Posejdona, oraz jego przyjaciół - również Herosów. Cała seria jest genialna, nie spotkałam się jeszcze z książkami, w których zakochałabym się tak jak w tych :). Przynajmniej narazie ;)

* "Prawdziwy świat jest tam, gdzie są potwory. Dopiero tam przekonujesz się, ile jesteś wart"

* " (...) nie osądzaj nikogo, dopóki nie staniesz przy jego kowadle i nie popracujesz jego młotem"

* " - Ekhm - odezwał się Grover - Percy?
- Mhm?
- Pewnie cię to zainteresuje.
- Mhm?
- Cerber mówi, że mamy dziesięć sekund na modlitwę do wybranego boga. A potem... no wiesz... on jest głodny."

* "- Udawajmy, że jesteśmy dwojgiem zwykłych ludzi.(..)
- Okej.- przytaknąłem. - Zwyczajne popołudnie dwojga zwykłych ludzi.
Kiwnęła głową
- I wiesz... Teoretycznie gdyby tych dwoje ludzi lubiło się nawzajem, co trzeba by zrobić, żeby ten głuptas pocałował dziewczynę, hę?
- Och...- poczułem się jak jedna za świętych krów Apollina: powolny, głupi i jaskrawoczerwony. "

3. OLIMPIJSCY HEROSI - RICK RIORDAN


Krótki opis fabuły : Kolejna genialna seria Ricka Riordana, licząca również pięć książek. Opowiada o siedmiorgu wybranych Herosach : Percym, Annabeth, Leonie (love youuuuu), Jasonie, Franku, Piper i Hazel. Wspólnie wyruszają na misję, aby pokonać Gaję - złą boginię ziemi. Pomaga im jeszcze paru Herosów, oraz... Przeszkadza wielu, naprawdę wielu nieprzyjaciół. A jakich? Dowiecie się czytając te książki, które gooooorąco wam polecam :D.

* " - Wszyscy mamy słabe punkty - powiedział Leo - Ja na przykład, jestem tragicznie zabawny i przystojny."

* "Hedge zacisnął szczęki.
- Może rąbnę ich tylko raz, co?
- Nie.
- Pójdźmy na kompromis, dobra? Najpierw ich zabije, a jeśli okaże się, że nie byli naszymi wrogami, przeproszę.
- Nie!
- Do dobra. - Trener Hadge opuścił pałkę."

* "Percy zajadał się wielką stertą niebieskich naleśników (o co mu chodzi z tym niebieskim jedzeniem?), podczas gdy Annabeth robiła mu wyrzuty za oblanie ich zbyt wielką ilością syropu.
- Utopiłeś je! - narzekała.
- Ej, jestem synem Posejdona - odparł. Nie mogę utonąć. Moje naleśniki też nie."

* " Twoja mama jest boginią tęczy?
-A co, nie podoba ci się? - warknął Butch.
-Ależ skąd. Brzmi bardzo męsko."

4. ANARION - NATALIA MOLENDA


Krótki opis fabuły : Książka opowiada o Elfce Anarion, która straciła część siebie i wędruje po świecie szukając jej. Co będę więcej mówić? ;) cały opis oraz recenzja jest już dostępna na blogu. Po co mam się powtarzać? :D

* " (...) - To dopiero początek, Anarion. Będziesz musiała to rozwijać. Masz talent - powiedziała cicho Czarna i przyklękła na ziemi. "

* " - Kochałeś ją, nie mnie. Ale kochając ją, kochałeś mnie... - Szepnęła Anarion."

5. RYWALKI - KIERA CASS


Krótki opis fabuły :  Trylogia opowiada o Americe Singer, biednej pospolitej dziewczyny, która nagle znalazła się w pałacu walcząc o to, aby poślubić księcia Maxona. Jak do tego doszło? Sama tak naprawdę nie wie, ponieważ wciąż kocha Aspena - chłopaka którego zna od zawsze.... Maxon czy Aspen? Którego wybierze? Tego przekonacie się czytając tę niesamowitą trylogię, którą ja pochłonęłam w dwa dni :)

* " Złam mi serce. Złam je tysiąc razy, jeśli zechcesz. Możesz z nim zrobić, co chcesz, bo należy do ciebie. [...] Będę cię kochał do ostatniego tchnienia. Każde uderzenie mojego serca jest twoje."

* "Ty sobie nie dajesz rady z płaczącymi kobietami, a ja nie radzę ze spacerami u boku księcia."

* " Myślisz, że będę mógł się do ciebie zwracać "moja miła"? - zapytał Maxon.
- Nie ma mowy - odparłam szeptem.
- Mimo wszystko będę próbował. Nie poddaję się łatwo. - Wierzyłam w to, choć irytowało mnie, że tak się przy tym upiera.
- Do wszystkich tak mówiłeś? - zapytałam, skinieniem głowy wskazując resztę sali.
- Tak, i każdej się to podobało.
- Właśnie dlatego mnie się nie podoba - oznajmiłam i wstałam."

* " (...) Maxon stłumił ponury śmiech.
-Ale ty nie, więc nie miałaś absolutnie żadnych oporów przed walnięciem mnie w krocze, tak?
-Celowałam w udo!"

* " Poddaję się. Przepraszam, Ami, jesteś taka cierpliwa, ale ja sama nie mogę słuchać, jak gram. To brzmi, jakby fortepian na coś chorował.
-Szczerze mówiąc, bardziej jakby umierał."

* "Wolę, żeby Maxon odesłał mnie do domu za to, że jestem sobą, niż żeby zatrzymał mnie dzięki temu, że udaję kogoś kim nie jestem"




Tak.... I tym akcentem kończymy dzisiejszy luźny post :D Gratuluję wytrwałości! Dawno już się tyle nie rozpisałam haha :D. Mam nadzieję, że się  nie zanudziliście i ze podoba wam się taka forma pisania :) A jakie są wasze ulubione cytaty? :) zapraszam do komentowania,


I... Do napisania! :3







Książkowy Instagram : @atramentowa.sowa :) 

Komentarze

  1. Raczej słabo znam książki, które tu przytaczas, ale cytaty są fajne :D

    Pozdrawiam
    toreador-nottoread.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam Ci serdecznie wszystkie te książki :)

      Również pozdrawiam :*

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty